Saps quantes calories té una taronja?

Les calories de la taronja vénen determinades per la seva varietat i per la seva grandària. Les de grandària més gran també dites de taula superen folgadament els 200gr per peça, les denominades de suc ronden els 150gr.

La varietat també afecta a la seva aportació calòrica, atès que el contingut en fibra varia, així es poden agrupar segons contingut en fibra i sucres tres grans tipus:

Navel o de melic: Riques en fibra i en sucres.
Blanques: La varietat del qual més coneguda és la taronja València que compta amb una major quantitat de líquid i menys fibra.
Sanguinas: Caracteritzades pel color vermell del seu suc i pell, són les que menys sucres i fibres aporten i tenen un toc àcid. Per contra contenen antiocina, la mateixa substància que els fruits del bosc i que tan beneficiosa és per a prevenir problemes amb el colr.


QUANTES CALORIES TENEN LES TARONGES

Dit això per cada 100 grams les taronges vénen a aportar unes 47 calories de mitjana. Però això no t'ha d'obsessionar, deixa de comptar caloria a caloria el que preses en la dieta. No serveix per a res.

La major part dels nutricionistes aporten en l'actualitat una visió diferent al del clàssic comptatge d'aportacions calorífiques, realment no importa quant mengis, sinó com ho prens.

PER QUÈ NO HAS DE COMPTAR CADA CALORIA DE CADA FRUITA
Suposem que tens tres taronges i quatre supòsits de consum:

Fent un liquat de fruita: On es conserva la major part de la fibra.
En suc: esprement-les i bevent-te després el suc de fruites.
De sucs processats: No tens temps ni ganes i t'ho compres en un brick en el súper.
Suposo que ho has endevinat, l'ordre no s'ha redactat aleatòriament. Com menys processada estigui la fruita aquest “com” del que estem parlant millora. A més que no malgastes aliment el menjar taronges o altres fruites cítriques com a aranges o mandarines en fresc suposa que en el teu menjar hi haurà més fibra i per tant l'absorció de la fructosa serà més gradual. Si a més evites els sucs concentrats que sempre solen portar ensucris afegits el cercle s'acaba tancant.

EL SUC DE TARONJA AL MATÍ CAL EVITAR-LO?
Podria pensar-se que sí, per l'anteriorment dit, però tornem al famós “com” d'abans. Si només desdejunaràs un suc cítric potser seria convenient que et mengessis la peça sencera de fruita, però si ho combines amb la llet o un lacti s'obra la màgia d'aquest “com”

I EL SUC DE TARONGES, QUANTES TÉ?
Usualment necessitaràs un parell de taronges per a comptar amb un got complet per a per exemple el desdejuni. Un parell de peces de fruita recentment espremuda aportaran unes 150 calç. així que gaudeix d'un bon desdejuni i recàrrega les piles per a afrontar el dia.

SABIES QUE LA VITAMINA C MILLORA L'ABSORCIÓ DE CALCI?

Llet més suc de taronges, és a dir calci més vitamina C. Aquí s'obra la màgia, prenent-los junts els teus ossos ho agrairan perquè es potencien mútuament i a més… Està boníssim.

ASSIMILACIÓ DEL FERRO AMB VITAMINA C

Un altre consell que es pot resultar útil és barrejar vitamina C amb aliments que continguin ferro, una mica de llimona als musclos, espinacs o escopinyes o aromatitzar-los amb mandarines o taronges t'ajudarà en la seva assimilació.


Finalment com més fresques siguin i a poder ser de cultiu ecològic millor, estudis de la Universitat politècnica de València llancen com a resultat que les fruites cítriques de cultiu orgànic compten amb un 20% més de vitamina C.

Comments (0)

Product added to wishlist
Product added to compare.

Recopilem les seves dades, d'acord amb el GDPR i les nostres polítiques, per a proporcionar els nostres serveis i permetre el correcte funcionament d'aquesta web. Més informació